Як проводиться оцінка нерухомості в Україні 2017

Як проводиться оцінка нерухомості в Україні 2017

Як проводиться оцінка нерухомості в Україні в 2017 році? На це питання спробуємо дати чітку та обґрунтовану відповідь для наших користувачів інтернет ресурсу оціночної компанії «Хорив». Але спочатку давайте вияснимо, що відноситься до нерухомості в даному питанні та що таке оцінка в даному випадку.

Оцінка нерухомості – визначення ринкової (оціночної) вартості нерухомого майна (об’єкта нерухомості) на дату оцінку із врахуванням всіх коригувань, поправок та характеристик об’єкта оцінки.

До нерухомості в даному питанні ми можемо віднести комерційну та некомерційну нерухомість: квартири, будинки, будівлі, споруди, нежитлові приміщення, земельні ділянки, гаражі та паркінги, комунікації. Більш детально про оцінку комунікацій читайте за посиланням: http://ua.khoriv.kiev.ua/otsinka-komunikatsij/.

Отож перейдемо до відповіді на основне наше питання, щодо проведення оцінки нерухомості в Україні в 2017 році.

Перший етап оцінки нерухомості: «Збір інформації та документації».

В даному етапі замовнику потрібно надати потрібні документи на нерухомість, яка буде оцінюватися. Головним документом буде правовстановлюючий документ, а додатковими будуть паспорт замовника, або свідоцтво про реєстрацію юридичної особи та технічна документація на майно. Технічною документацією в Україні є технічний паспорт БТІ, який має всю необхідну інформацію для проведення оціночних процедур. Також оцінювачу необхідно надати інформацію щодо додаткових характеристик оцінюваного майна, а також його фізичного стану.

Перед замовленням оціночних послуг нерухомості, Вам потрібно вказати мету оцінки: оформлення в нотаріуса (купівля-продаж, дарування, успадкування); пред’явлення в суді; для банку (передачі майна під заставу); посольства (консульства); бухгалтерського та податкового обліку; вирішення власних потреб та інші, менш поширені.

Виїзд оцінювача не є обов’язковим. В більшості випадків, коли проводиться оцінка нерухомого майна для нотаріуса (оцінка для цілей оподаткування), оцінювач не проводить особистого огляду об’єкту оцінки. Інформацію щодо його стану надає замовник в усній формі чи в вигляді фото (надає фотографії внутрішнього стану об’єкта оцінки).

При виготовленні звіту із незалежної експертної оцінки нерухомості для суду, банку, страхової служби, соціально служби та інших установ, в тому числі для бухгалтерського та податкового обліку, виїзд оцінювача для огляду об’єкта оцінки є бажаним.

Другий етап оцінки нерухомості: «Обробка інформації та формування звіту із оцінки майна».

Зібравши та отримавши всі дані від замовника оцінки, оцінювач переходить до розрахунків та формування звіту. Визначення оціночної вартості проводиться двома підходами: порівняльним та дохідним.

Порівняльний підхід проводиться шляхом порівняння максимально схожих об’єктів нерухомості, з подальшим визначенням середньої вартості одного квадратного метру майна.

Дохідний підхід визначає ринкову (оціночну) вартість нерухомості, яку ми можемо отримати шляхом здачі її в оренду, із врахуванням всіх ризиків.

Дохідний підхід застосовується при оцінці будівель, споруд, нежитлових приміщень. Коли ж проводиться оцінка квартир, будинків, земельних ділянок (землі), гаражів застосовується тільки порівняльний підхід.

Після того, як звіт готовий, проводиться його реєстрацію в «Єдиній базі звітів з оцінки майна». Реєстрація потрібна тільки в випадках оцінки для цілей оподаткування, а точніше для нотаріальних оформлень договору купівлі-продажу, дарування і успадкування особами не першої лінії споріднення.

Звіт друкується, прошивається та передається замовнику.

Середній строк виготовлення типового звіту із оцінки майна складає однин робочий день. Строки та вартість обговорюються із виконавцями, тобто із працівниками оціночної компанії.

Якщо після прочитання цієї статті у вас виникли додаткові питанні, або ви щось не до кінця зрозуміли, то радимо Вам зателефонувати в нашу компанію для більш детальної професійної консультації експертами-оцінювачами.